گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

فرآیند اکسیداسیون پیشرفته (AOP) یکی از فرآیندهای مؤثر تصفیه پساب‌های بسیار آلوده صنعتیاکسیداسیون پیشرفته در تصفیه پساب‌های با آلودگی بالا و سمی و سمی است. تحقیقات بسیار گسترده‌ای در توسعه این فرایند در دهه اخیر در کشورهای پیشرفته صنعتی صورت گرفته است که ممکن است حتی فرایندهای مرسوم تصفیه پساب را در آینده به چالش بکشد. اگرچه روش‌‌های متداول تصفیه بیولوژیکی توانایی تصفیه طیف وسیعی از آلاینده‌های موجود در پساب‌های مختلف را دارا هستند ولی در مورد برخی از ترکیبات آلاینده، تصفیه بیولوژیکی کارایی ندارد.

فرایندهای مرسوم در تصفیه پساب‌های صنعتی در حذف و تجزیه بسیاری از ترکیبات شیمیایی آلی ناتوان بوده و این ترکیبات شیمیایی به دلیل سمیت بالا، اجتماع باکتریایی را از بین برده و در نتیجه فرایند بیولوژیکی تصفیه پساب را متوقف نموده یا کارایی آنرا کاهش می‌دهد.

فرایند اکسیداسیون پیشرفته فرایندی است شیمیایی و غیر انتخابی که با تولید رادیکال‌های هیدروکسیل در محل، و حمله این رادیکال‌ها به ترکیبات شیمیایی موجود در پساب سریعاً منجر به اکسیداسیون و تجزیه آنها می‌گردد.

 این رادیکال‌ها بسیار اکسید کننده بوده و طول عمر کمی دارند و لذا در محل تولید می‌گردند.

فرایند اکسیداسیون پیشرفته نه تنها در تصفیه پساب کاربرد دارد بلکه در تصفیه نهایی آب شرب نیز با میزان تزریق کنترل شده و مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. حذف کلیه باکتری‌ها و ویروس‌ها از مهم‌ترین دلایل استفاده از این فرایند در تصفیه نهایی آب می‌باشد.

رادیکال‌های هیدروکسیل در یکی از فرایندهای زیر تولید می‌گردند:

1. ترکیب تابش ماوارای بنفش و تزریق آب اکسیژنه

2. تزریق هم زمان آب اکسیژنه و گاز ازن

3. تزریق ازن در کنار تابش ماورای بنفش

4. فرایند فنتون (تزریق آب اکسیژنه و نمک آهن به عنوان کاتالیست)

5. تابش ماورای بنفش در کنار بستر دی اکسید تیتانیوم

این فرایند در تصفیه پساب‌های پیچیده نظیر موارد ذیل قابل استفاده است:

1. تصفیه شیرابه زباله

2. حذف فلزات سنگین و رادیو اکتیو

3. پساب‌های بسیار آلوده نفتی و پتروشیمی شامل ترکیبات بنزنی و فنولیک

4. حذف ترکیبات پیچیده شیمیایی پیچیده ناشی از سموم کشاورزی

5. پساب های با COD بسیار بالا

فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته علاوه بر تصفیه پساب، در فرایندهای حذف بو از بخار و گاز خروجی از صنایع و نیز پالایش خاک‌های آلوده به مواد شیمیایی کاربرد گسترده‌ای دارد. همچنین می‌توان از این فرایند در شکست ماکرو ملکول‌های غیر قابل تصفیه به روش بیولوژیکی در قالب یک فرایند پیش تصفیه استفاده نمود.

  • ۹۵/۰۷/۰۷
  • گروه مهندسی کویر

آب

تصفیه پساب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی