گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهید آتش نشان ساختمان پلاسکو، میزان استاندارد آب آتش نشانی به منظور گسترش آگاهی عمومی و بهینه سازی سیستم اتفا حریق کشور برگفته از مطالعاتی سازمان آتش نشانی ایلینویز بیان میگردد.

استاندارد آب آتش نشانی چگونه باید باشد تا با آب بیشترین مقدار آتش را بتوان خاموش کرد؟ وقتی یک آتش نشان در حال خاموش کردن آتش بوسیله آب می باشد، پارامتر های متفاوتی می تواند روی عملکرد وی تاثیر داشته باشد. کاتیون ها و آنیون ها ،نمک و مواد معدنی موجود در آب میزان هدایت الکتریکی آب را بالا می برد. به همین دلیل کیفیت شیمیایی آب موجود در مخازن آتش نشانی که برای اتفا حریق استفاده می شود دارای اهمیت فراوانی است.

بنابراین تعیین استاندارد آب آتش نشانی ، تاثیر زیادی بر روی میزان فاصله ای که در حین عملیات، آتش نشان از آتش می تواند بگیرد ،دارد. طبق استاندارد سازمان آتش نشانی ایلینویز از دیگر پارامتر مهمی که تاثیر مهمی در اتفا حریق دارد مقاومت آب می باشد. برای تعیین حدود میزان هدایت الکتریکی ویژه آب در آتش نشانی باید از رابطه زیر بهره بیگیریم:

(K   =   C   (mc   +   ma

که k هدایت الکتریکی ویژه  بر حسب اهم بر سانتی متر مکعب ، c غلظت نمک های آب بر حسب اکی والان بر سانتی متر مکعب ،  mc و ma
میزان کاتیون ها و آنیون های مرتبط در آب می باشند. و چون هدایت و مقاومت رابطه عکس دارند از رابطه فوق می توان رابطه زیر را نتیجه گرفت:

(R  =  1 / C (mc + ma

میزان یون های عمومی موجود در آب استاندارد آتش نشانی شامل سدیم، پتاسیم، کلسیم ، منیزیوم، آمونیوم ، نیترات، سولفات، کربناتو بی کربنات می باشد،که به شرح زیر است:

 

                                       

Anions

Cations

Chloride :            65.5

Sodium :               43.4

Carbonate :          60.0

Potassium :           64.6

Sulfate :               68.5

Calcium :              51.9

Nitrate :               61.8

Magnesium :         45.9

Ammonium :        64.7

 

به منظور سهولت اندازه گیری ومحاسبه، از میزان کاتیون و آنیون موجود در آب برای قرار دادن در فرمول از میانیگین استفاده میکنیم. برای نمونه همین محاسبات برای تعیین کیفیت آب سیستم آتش نشانی به عمل آمده و عدد خروجی در این محاسبات به شرح زیر گزارش گردیده بود:

Resistivity   =  400,000  /  Residue

سیستم های آب شهری میتوانند آب را ازدریاچـه هـا، رودخانـه هـا، چـاه هـا (عمیـق و نیمـه عمیق)، نهرها، قنوات، چشمه ها و یـا ذخـایر آب اسـتراتژیک تـأمین کننـد. منـابع آبـی بـه ویژگیهای جغرافیایی و آب شناسی منطقه متکی است. بسیاری از سیستمهای آبی شـهری از چندین منبع آب تشکیل میشوند تا ذخیره کافی داشته باشند. برخی از شهرها آب شرب خود را از منابعی تأمین میکنند که کیلومترها با آن فاصله دارند و به وسیله لولـه هـای زیـر زمینی یا کانالهای باز آب را به تصفیه خانه و مقصد هدایت میکنند. لذا باید آب مورد استفاده در آتش نشانی حداقل استاندارد های لازم در زمینه آب برای خاموش کردن آتش را داشته باشد تا آتش نشان با کمترین میزان صرف انرژی بیشترین سهم را در خاموش کردن آتش داشته باشد.

منابع آب سیستم شهری باید آنقدر بزرگ باشند که کل منطقـه تحـت پوشـش خـود را تأمین کنند. بیشتر سیستمهای آبی شهری از ذخایر وسـیعی بهـره مـیبرنـد. بنـابراین آنهـا میتوانند نیاز خدمات آبرسانی عمومی را در صورت قطـع منبـع اصـلی آب تـأمین کننـد.
 امید است با تدوین و بهینه سازی استاندارد های آب آتش نشانی ، به عملکرد مطلوب این سیستم بیشتر از گذشته کمک شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی