گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

خشکسالی یک پدیده پیچیده و تعریف آن دشوار است. در مناطق مختلف تعاریف مختلفی از آن ارائه می‌شود و هر کدام از آن تعاریف بستگی به میزان متوسط بارش دارد. همچنین تعیین زمان شروع پدیده خشکسالی بسیار مشکل است زیرا پدیده خشکسالی تدریجی و آرام شروع می‌شود.

خشکسالی به یک دوره طولانی هوای خشک غیرمعمول و بدون بارندگی گفته می‌شود. کمبود بارش می‌تواند برای مردم ساکن در آن منطقه مشکلاتی نظیر خسارت به محصولات کشاورزی و کمبود آب آشامیدنی را در پی داشته باشد.

انواع بحران آب:

الف) بحران بلند مدت ب) بحران کوتاه مدت

بحران بلند مدت (بحران جهانی آب و مدیریت بحران)

منابع آب شیرین در هر کشور محدود و بهربرداری از آن دراز مدت موجب کم آبی و یا بی آبی خواهد گردید در طی دهه‌های آینده‌ی آب منبع و عامل بحران برای حیات کشورهای خشک و نیمه خشک خواهد بود تا آنجا که تنش‌های سیاسی بین کشورهای همسایه بر سر استفاده از آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و مخازن آب‌های زیرزمینی بین الملل ممکن است تا سر حد جنگ هم پیش برود ضمن اینکه پروژه‌های آتی قطعاً با هزینه‌های بالاتری مواجه و دستیابی به آن مشکل‌تر خواهد بود مثلاً بررسی پروژه‌های تامین آب حاکی از آن است که قیمت تمام شده هر متر مکعب آب برای پروژه‌های نسل بعد اغلب 2تا 3 برابر بالاتر از پروژه‌های نسل حاضر هستند از طرفی جمعیت دنیا همواره پیوسته افزایش یافته به طوری که نیاز به آب برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنایع زیاد می‌شود جمعیت جهان تا سال 2050 به حدود 2 برابر یعنی رقم 65/10 میلیارد نفر خواهد رسید که حدود 30/9 میلیارد نفر آن در کشورهای در حال توسعه ساکن می‌باشند.

بحران کوتاه مدت (مدیریت بحران در تاسیسات آبرسانی)

عموماً حادثه عبارتست از واقعه طبیعی که ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده که در زمان و مکانی خاص می‌تواند موجب شود تمام جامعه یا بخشی از آن با خطر مواجه شده و یا از انجام وظایف عادی خود باز مانند که در شرکت‌های آب و فاضلاب انواع متفاوتی داشته که به اختصار به انواع آن می‌پردازیم:

1- ریزش چهاها 2- معیوب شدن پمپ‌ها و تاسیسات آبرسانی 3- اتفاقات در خصوص جمع‌آوری 4- اتفاقات در خطوط آبرسانی 5- اتفاقات شبکه توزیع 6- حوادث خطوط انتقال برق و غیره 7- جنگ و شورش اجتماعی

روش‌های نوین برای مقابله با بحران آب

روش اول: استفاده از انرژی خورشید برای تصفیه آب

به تازگی دانشمندان روشی را ابداع کرده‌اند که بر اساس آن با استفاده از اشعه ماورای بنفش انرژی خورشید می‌توان آب ناسالم را تصفیه کرد.

روش دوم: بررسی چکه‌های آب/یک سوم آب در لوله‌ها هدر می‌رود.

به تازگی از نرم‌افزاری استفاده می‌‌شود که در صورت چکه‌ کردن آب بلافاصله به بخش مرکز کنترل اعلام می‌کند، چکه‌ آب در حمام‌ها، دستشویی‌ها به عنوان تلف‌کننده‌های اصلی آب نام گرفته‌اند اما بزرگترین مشکل این است که بخش زیادی از این آب‌ها توسط لوله‌هایی که آب را از مبدأ به خانه‌ها منتقل می‌کنند هدر می‌رود.

روش سوم: استفاده از تمیزکننده‌های دی‌اکسیدکربن به جای آب

آب در بسیاری از شرکت‌های صنعتی به عنوان خنک‌کننده یا تمیزکننده در سطح وسیعی استفاده می‌شود. هر دوی این فعالیت‌ منجر به تلف شدن بخش زیادی از آب می‌شود.

روش چهارم: استفاده از بطری‌های نجات دهنده زندگی

زمانی که تسونومی در منطقه آسیا در چند سال گذشته اتفاق افتاد کامیون‌ها مجبور بودند برای آوردن آب‌ شرب به مکان‌های دوری بروند چرا که آب سیلاب‌ها بسیار کثیف و ناسالم بود این مسئله مایکل ریچارد را مجبور کرد که یک بطری خاصی را اختراع کند این بطری می‌تواند بسیار سریع آب کثیف سیلاب را قابل شرب کند.

  • ۹۵/۰۹/۲۸
  • گروه مهندسی کویر

آب

بحران آب

کم آبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی