گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

در مفهوم کلی فاضلاب عموما به دو دسته فاضلاب‌های بهداشتی و صنعتی تقسیم بندی می‌شود. دستگاه تصفیه آب فاضلابفاضلاب صنعتی همانطور که از نام آن پیداست در نتیجه کاربرد آب در بخش‌های مختلف صنعتی همچون صنایع لبنی، صنایع آبکاری و رنگرزی، کشتارگاه‌ها، دام پروری‌ها، کارواش، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و … تولید می‌گردد.

فاضلاب صنعتی واحدها حاوی یون‌های فلزات سنگین نظیر کروم، روی، نیکل و مس و ماده سمی سیانور می‌باشند. تخلیه این نوع پساب‌ها بدون انجام تصفیه به چاه‌های جذبی و یا آب‌های سطحی بسیار خطرناک بوده و اثرات جبران ناپذیری بر سلامت انسان و محیط زیست برجا می‌گذارد.

دستگاه تصفیه آب فاضلاب با اعمال دانش فنی و تجربه ساخت، انواع سیستم‌های پکیج تصفیه فاضلاب را ارائه می‌دهد. دستگاه تصفیه آب فاضلاب، پساب حاوی فلزات سنگین در صنایع و واحدهای آبکاری جداسازی می‌کند. دستگاه تصفیه آب فاضلاب از کیفیت بالای تجهیزات و هزینه سرمایه گذاری مناسب برخوردار است.

در دستگاه تصفیه آب فاضلاب انواع ترکیبات بودار نظیر هیدروژن سولفوره و انواع ترکیبات مرکاپتان (متیل مرکاپتان، اتیل مرکاپتان، فنیل مرکاپتان) و سولفیدهای آلی (دی اکسید سولفید، دی متیل سولفید و…) و تیوفن‌ها مثل الکیل تیوفن جدا می شود. در دو دهه اخیر در کشورهای پیشرفته، استفاده از بیوفیلتر برای حذف بو جایگزین روش‌های شیمیایی و فیزیکی شده است. از مهمترین مزیت‌های بیوفیلتراسیون، سادگی فرآیند و امکان انجام آن در دما و فشار پایین است. کاربرد بیوفیلترها ابتدا در اروپا شروع شد و اکنون در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

در روش بیوفیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب فاضلاب هوای آلوده از بستر مناسبی از مواد جامد عبور می‌کند. ماده آلوده کننده جذب لایه نازکی از رطوبت موجود در روی سطح مواد جامد می‌شود. درون این لایه جمعیت مناسبی از میکروارگانیسم‌ها قرار دارند که قادرند ماده آلوده کننده را مصرف کنند. این روش که هنوز در حال توسعه و پیشرفت است روش مناسبی برای حذف موثر و کم هزینه مواد آلوده کننده موجود در هوا است.

فاضلاب‌های بهداشتی شهرک‌ها، مجموعه‌های مسکونی و نیز مکان‌هایی نظیر کارخانه‌های صنعتی، هتل‌ها و رستوران‌ها قبل از دفع بایستی مطابق با دستورالعمل‌های زیست محیطی تصفیه شود و به حد استانداردهای مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست برسد. در این راستا دستگاه تصفیه آب فاضلاب در ظرفیتهای 10 تا 200 مترمکعب در روز برای تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی و خانگی موجود است.

هدف دستگاه تصفیه آب فاضلاب بهداشتی تصفیه مواد آلی موجود در آن و نیز حذف مواد و ذرات جامد معلق می‌باشد به گونه‌ایی که فاضلاب تصفیه شده نتواند بستری برای رشد میکروب‌های نامطلوب و بیماریزا باشد. در تصفیه بیولوژیکی فاضلاب تمامی عوامل بیماریزای میکروبی از بین می‌روند. فاضلاب تصفیه شده دارای کیفیت مناسبی از نظر پارامت‌های زیست محیطی نظیر BOD و COD مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد. پساب تصفیه شده می‌تواند برای استفاده در بخش کشاورزی، توسعه فضای سبز و یا تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی بکار برده شود.

سیستم‌های دستگاه تصفیه آب فاضلاب بصورت فلزی و یا پلیمری بوده و از واحدهای مختلفی نظیر آشغالگیر، مخزن متعادل کننده، واحد هوادهی، واحد ته‌‌نشینی، واحد ضدعفونی کننده و واحد هاضم لجن تشکیل شده است. فاضلاب تصفیه شده خروجی از این سیستم مطابق با استاندارد محیط زیست می‌باشد.

از مزایای دستگاه تصفیه آب فاضلاب بهداشتی کاهش لجن تولیدی و افزایش عمر بیشتر لجن فعال می‌باشد. بعلاوه دستگاه تصفیه آب فاضلاب بهداشتی نسبت به نوسانات کمی و کیفی فاضلاب ورودی دارای مقاومت و پایداری می‌باشد. این سیستم با داشتن هوادهی مناسب از متصاعد شدن بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند.

  • ۹۵/۰۹/۱۵
  • گروه مهندسی کویر

تصفیه فاضلاب

فاضلاب

پساب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی