گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

ضرورت استفاده از سیستم‌های پایش آنلاین در تصفیه‌خانه‌های فاضلابپایش آنلاین پساب

به‌طور کلی فرایندهای تولید آب و یا تصفیه فاضلاب به نحوی طراحی می‌گردند که در هر مرحله با افزایش و یا کاهش برخی پارمترهای کیفی همراه خواهند بود. حال اندازه‌گیری سریع و مستقیم این پارامترها به طراحی صحیح و اطلاع از نحوه عملکرد بخش‌های مختلف این فرایندها کمک می‌نماید.

اندازه‌گیری آنلاین برخی از فاکتورهای شیمیایی و فیزیکی در خروجی پساب‌های بهداشتی و صنعتی علاوه بر اطلاع‌رسانی از راندمان کاری یک تصفیه‌خانه در حذف آلاینده‌های زیست محیطی، مسئولین مربوطه را نیز از شاخصه‌های کیفی پساب دفع شده به محیط زیست و مقایسه آن با میزان استاندارد تعریف شده مطلع می‌نماید.

نکات مهم در انتخاب سیستمهای پایش آنلاین

امروزه با توجه به افزایش روز افزون صنایع مختلف در کشور و الزام سازمان محیط زیست در پایش پساب خروجی از این صنایع، شاهد رشد فزاینده‌ای از تجهیزات پایش آنلاین در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و صنعتی می‌باشیم. بنابراین انتخاب نوع بهینه‌ای از این تجهیزات و نحوه کارکرد آنها بسیار برای مصرف‌کنندگان حائز اهمیت است.

سیستم‌های پایش آنلاین معمولاً تجهیزات پیچیده‌ای هستند که پس از نصب در محل اندازه‌گیری نیازمند رسیدگی‌های دوره‌ای خواهند بود و عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای آن‌ها باعث کاهش عمر مفید، دقت و صحت اندازه‌گیری آن‌ها خواهد شد.

با توجه به این مطلب انتخاب تجهیزات مناسب آنلاین می‌تواند تا حدود زیادی این سرویس‌ها و نیازمندی‌ها را کاهش داده و بهره‌برداری ساده‌تری از آنها را باعث گردد.

جهت انتخاب صحیح یک سیستم آنلاین بایستی به چند نکته اساسی توجه گردد.

مکانیسم اندازه‌گیری :

مکانیسم اول: سیستم اندازه‌گیری Insitu و یا پراب غوطه‌ور

مکانیسم دوم: سیستم اندازه‌گیری Extractive و یا نمونه‌گیری

در حالت اول با توجه به نصب مستقیم سنسورهای آنلاین به صورت غوطه‌ور درون نمونه (آب یا فاضلاب) مطمئناً اندازه‌گیری دقت بالای را نسبت به حالت دوم که نمونه توسط یک سری مجاری و پمپ به داخل کشیده می‌شود دارا می‌باشد. چراکه برای برخی از پارامترهای مهم نظیر کدروت و یا اکسیژن محلول نمونه مکش شده دچار تغییر ماهیت می‌گردد و میزان اندازه‌گیری شده آن با میزان واقعیت بسیار متفاوت خواهد شد.

موضوع مهم دیگر این است که در روش دوم به دلیل مکش نمونه و وجود تجهیزات مکانیکی نظیر پمپ‌ها و شیرهای برقی در آنالایزر، و با توجه به وجود ذرات معلق و آلودگی‌های فراوان در فاضلاب همواره بدلیل انسداد مجاری و یا فشار بیش از حد به این تجهیزات مکانیکی، هزینه‌های نگهداری و قطعات یدکی بسیار بالا می‌رود و اپراتوران این تجهیزات بایستی سالیانه هزینه‌های گزافی بابت تعویض و یا تعمیر پمپ‌های نمونه‌گیری، شیرهای قطع و وصل نمونه و مجاری ورودی نمونه بپردازند.

نحوه اتصال با بیرون

سیستم‌های آنلاین معمولاً علاوه بر نمایش محلی در تصفیه‌خانه‌ها بایستی مقادیر اندازه‌گیری شده و ثبت شده خود را به خارج از مجموعه صنعتی ارسال نماید.

روش‌های بسیار زیادی جهت ارسال اطلاعات از محل اندازه‌گیری به خارج از سایت وجود دارد که از جمله آنها روش‌های ارتباط تلفنی و یا Phone Modem،GSM Modem ، GPRS Modem و ... می‌باشند که مشکل اصلی همگی آنها علاوه بر هزینه خرید مودم و دیتالاگر، استفاده از یک خط تلفن مستقیم و یا یک سیم کارت موبایل همیشگی با هزینه‌های جاری می‌باشد. علاوه بر آن جهت دریافت اطلاعات در مقصد نیاز به نرم‌افزار مخصوصی می‌باشد که این نرم افزارها معمولاً سالیانه نیازمند upgrade خواهند بود که خود بدون صرف هزینه امکان پذیر نخواهد بود.

اما روشی وجود دارد که بدون نیاز به هیچ کدام از این تجهیزات و خط تلفن و سیم کارت می‌توان به صورت مستقیم آنالایزر را به محیط خارج ارتباط داد.

این روش موسوم به LAN است و کافی است دستگاه آنلاینی انتخاب گردد تا خروجی LAN داشته باشد و مستقیماً به شبکه داخلی آن صنعت متصل گردد. با اختصاص دادن یک IP Valid به این دستگاه می‌توان از طریق اینترنت و در هر کجای دنیا با وارد کردن IP و کد مخصوص به این دستگاه‌ها متصل شده و هیچ‌گونه نرم افزاری در این روش نیاز نخواهد شد.

پس بایستی در انتخاب نوع آنالایزر جهت اتصال به خارج و وجود خروجی LAN برروی آن بسیار دقت کرد.

در روش ارتباط مستقیم با LAN مشتری تعیین کننده IP آدرس می‌باشد و این IP را از روی شبکه داخلی خود به دستگاه اختصاص می‌دهد و هرگونه تغییرات در این IP در اختیار خود مشتری است اما در روش‌های GPRS و یا GSM مشتری بایستی از یک IP آدرس متعلق به شرکت سازنده این دیتالاگر استفاده کند که این مسئله باعث وابستگی همیشگی مشتری به شرکت سازنده مودم و دیتالاگر  جهت حفظ اطلاعات و خدمات پشتیبانی این IP می‌گردد

  • ۹۵/۰۸/۱۳
  • گروه مهندسی کویر

پایش آنلاین

پساب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی