گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

کمبود آب در ایران و سایر مناطق خشک یکی از عوامل محدود کننده در گسترش فضای سبز و توسعه کشاورزی محسوب می شود و رشد بی رویه جمعیت و افزایش آلودگی های محیطی، راه حلهایی را برای رفع کمبود آب می طلبد که یکی از راه حلهای جدی آن، استفاده مجدد ازفاضلاب می باشد.

در اغلب کشورهایی که با کمبود آب مواجه هستند پساب فاضلاب به دلیل غنی بودن از عناصر مورد نیاز گیاه، ارزانترین و قابل دسترسترین منبع تأمین آب جهت آبیاری محسوب می شود. استفاده مجدد از فاضلاب یکی از راه حلهای کمبود آب و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک می باشد. با توجه به محدود بودن منابع آب در کشور و محدودیت روزافزون آن و با توجه به افزایش تدریجی فاضلابهای شهری، جایگزینی آب مورد نیاز کشاورزی با پساب تصفیه شده حاصل از فاضلابهای شهری تا حدودی میتواند از مشکلات ناشی از تأمین آب شرب و معضلات بهداشتی دفع نامناسب فاضلاب بکاهد.
در حال حاضر دربرخی از کشورها بخشی از فاضلابهای شهری پس از تصفیه، به مصرف شرب مردم می رسد. به عنوان مثال هم اینک شهر ویندهوک در جنوب آفریقا آب شرب خود را مستقیما از پساب تصفیه شده تأمین می کند.
به منظور استفاده مجدد از پساب تصفیه شده فاضلاب، بخصوص در صنایع به عنوان آب فرآیندی، تنها روشی که امروزه میتواند میفیت مورد نظر را به همراه سایر موارد فنی تضمین نماید، بیورآکتورهای غشایی MBR می باشد.
در حال حاضر بخشهای بزرگی از صنایع کشور مانند معادن، نیروگاهها، پتروشیمی ها و صنایع پرآب بر دیگر در حال تهیه و تأمین تصفیه خانه های فاضلاب MBR می باشند و با خرید فاضلاب و تصفیه آن، آب مورد نیاز خود را تأمین می نمایند. به عنوان مثال نیروگاه زرند، نیروگاه همدان، پتروشیمی اصفهان، و ذوب آهن اصفهان همگی اقدام به خرید فاضلاب از نزدیکترین شهر به خود کرده اند و با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب MBR آب مورد نیاز خود را تأمین می نمایند.
سیستم تصفیه فاضلاب موسوم به روش MBR با کیفیت پساب خروجی بسیار عالی و بدون نیاز به کلر زنی، مناسب جهت استفاده در آبیاری فضای سبز بدون نگرانی های زیست محیطی و بهداشتی می باشد. علاوه بر کیفیت بسیار متمایز پساب خروجی این روش نسبت به سایر روشهای تصفیه فاضلاب، فضای اشغالی آن نیز بسیار کمتر از سایر روشها است.

  • ۹۵/۰۵/۰۵
  • گروه مهندسی کویر

MBR

آب شرب

فاضلاب

منابع آب

پساب

کمبود آب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی