گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

پروفسور کردوانی، استاد نمونه دانشگاه و عضو انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران، در دفترناگفته‌های بحران آب از دید پروفسور کردوانی پایگاه خبری تحلیلی آب ایران حاضر شد و هشدار‌های خود را مجدد تکرار کرد تا شاید هرچند دیر است اما؛ ما را کمی به خود بیاورد.

آب ایران با بی‌توجهی تمام در حال غارت‌شدن است و از سوی دیگر، تمام توجه مسئولان به دغدغه‌های شهری است و توجهی به مصرف بی‌رویه آب ندارند و اگر هم تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود، دیر است.

گزارش‌ها و اطلاعات در مورد بحران آب نشان می‌دهد کشاورزی در استان‌های مختلف در حال تعطیل‌شدن است. در مورد راهکارهای خروج از این وضعیت باید گفت روش مصرف را باید عوض کرد و از سوی دیگر، باید مانع توسعه بدون برنامه‌ریزی شد.  خشک‌شدن چاه‌ها، رودها و دریاچه‌ها و همچنین بیابانی‌شدن ایران، تبعات و پیامدهای مختلفی به دنبال دارد که نمونه آن بروز ریزگردهاست، دراین‌زمینه هشدارهای بسیار زیادی داده شده است اما گوش شنوایی برای آن نیست. شهرها به شهر سرطان آدم و روستاها به منطقه‌ای بدون آب و ریزگردها تبدیل شده است. از سوی دیگر بارندگی کم شده است، زیرا کره زمین در حال گرم‌شدن است و به دنبال آن بارندگی مناطق خشک، کمتر و مناطق پربارش، بیشتر می‌شود؛ بنابراین تعادل چرخه کره زمین از بین رفته است و باید به مردم گفت که به امید بارندگی نباشند.

متأسفانه به دلیل بی‌توجهی‌ها در سال‌های گذشته، شاهد عمیق‌ترشدن چاه‌ها و تشدید ریزگردها و نشست زمین‌ها بوده‌ایم یا از سوی دیگر‌ در گذشته جنگل‌های مصنوعی احداث کرده‌اند که اکنون چنین جنگل‌هایی به دلیل بی‌آبی در حال خشک‌شدن هستند.

این‌ها بخشی از صحبت‌های پروفسور پرویز کردوانی، پدر علم کویر‌شناسی ایران است که در نشست‌های مختلف، بارها در مورد آن هشدار داده است. این‌بار این استاد نمونه دانشگاه و عضو انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران، در دفتر پایگاه خبری تحلیلی آب ایران حاضر شد و هشدار‌های خود را مجدد تکرار کرد تا شاید هرچند دیر است اما؛ ما را کمی به خود بیاورد.

وی صحبت‌های خود را در مورد  بررسی مسائل و مشکلات منابع آب کشور ارائه داد و در این نشست، بر عمیق‌ترشدن عمق چاه‌های آب، نابودی استان‌ها با انتقال آب، لزوم استفاده از آب شیرین‌‌کن های خورشیدی، اقدامات کشور‌های دیگر در مواجهه با بحران آب، وضعیت سلامت آب شرب و عدم امکان جداسازی آب شرب منازل از آب مورد استفاده در مصارف دیگر،  تشدید معضل ریزگردها با خشک‌شدن رودها و تالاب‌ها، سرنوشت دریاچه ارومیه، مدیریت سد‌ها، کشت فراسرزمینی، توجه به استفاده از آب‌های نامتعارف در کشور، گرمایش جهانی زمین و تاثیر آن بر آب و هوای شهر‌ها  و این که در بحران کنونی با کشاورزی چه باید کرد، هشدار داد که در این مصاحبه هم‌چنین جناب آقای مهندس باقر کیایی، سخنران و عضو انجمن صنعت آب شیرین‌کن‌های جهان (IDA)، با تاکید بر این‌که صنعت باید به حاشیه خلیج فارس رفته و تراکم جمعیت نیز در آن‌جا صورت بگیرد، افزودند: یکی از راه‌های تولید آب در شرایط کنونی کشور استفاده از گرمای پسماند نیروگاه‌ها و ایجاد آب شیرین کن‌های حرارتی در کشور است که در حال حاضر در امارات و عربستان و قطر برای مقابله با بحران کم‌آبی از آن بهره می‌گیرند.

در پایان نیز آقای پرفسور کردوانی بر لزوم آگاهی سازی و نقش رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی در بحران کنونی آب کشور تاکید کرد.

  • ۹۵/۰۹/۱۷
  • گروه مهندسی کویر

آب شیرین کن

بحران آب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی