گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

ساخت سرویس بهداشتی موسوم به “سول‌-چار”، تحولی در صنعت آب و فاضلاب محققان آمریکایی موفقساخت سرویس بهداشتی موسوم به “سول‌-چار”، تحولی در صنعت آب و فاضلاب به ساخت یک سرویس بهداشتی شده اند که می‌تواند صنعت آب و فاضلاب را متحول کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آب ایران به نقل از ایسنا، این سرویس بهداشتی موسوم به “سول‌-چار” توسط تیمی در دانشگاه کلرادو طراحی شده و از انرژی خورشیدی متمرکز برای تبدیل فضولات انسانی به فرآورده‌های قابل استفاده و قابل فروش نظیر سوخت جامد، کود و انرژی گرمایی استفاده می‌کند. این سرویس بهداشتی خارج از شبکه و بدون استفاده از آب لوله‌کشی کار می‌کند.

کارل لیندن از محققان اصلی پروژه سول- چار به شبکه NBC، گفت: این پروژه واقعا تلاشی برای پرداختن به مساله مدیریت فاضلاب است. وی افزود: ایده ما این است که اگر بتوانیم فاضلاب را به موقع و در محل مدیریت و آن را به مواد ایمن قابل استفاده تبدیل کنیم، گام بزرگی به سمت حفظ سلامت عمومی در بسیاری از نقاط جهان برداشته‌ایم. لیندن استاد مهندسی محیط زیست در دانشگاه کلرادو گفت: در بسیاری از جوامع جهان نگهداری و تخلیه چاه توالت بطور غیربهداشتی و غیرایمن صورت می‌گیرد. بانک‌های جهانی می‌گویند بهداشت ضعیف تقریبا 1.5 درصد تولید ناخالص داخلی برای کشورها هزینه ایجاد می‌کند. برای مثال در هند رسیدگی به وضعیت بد بهداشتی در این کشور سالانه 54 میلیارد دلار هزینه بر جای می‌گذارد. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: دو میلیارد و 400 میلیون نفر در سراسر جهان به بهداشت اولیه دسترسی ندارند.

سرویس بهداشتی طراحی شده توسط لیندن و تیم وی برای یک خانواده چهار نفره مناسب است. در این سرویس پنل‌هایی برای جذب نور خورشید تعبیه شده‌ است. کابل‌های فیبر نوری، نور خورشید را به یک بخش واکنش‌دهنده منتقل می‌کند جایی که فضولات به فرآورده‌های جنبی قابل استفاده تبدیل می‌شوند؛ این فراورده ها پس از فرآوری می‌توانند به عنوان کود مورد استفاده قرار بگیرند. لیندن گفت: از این فرآورده‌ها می‌توان در کشاورزی و همچنین برای ارتقای ظرفیت آب موجود در خاک استفاده کرد. این کود همچنین برای حاصلخیزی و ساختار درست خاک قابل استفاده است. انرژی خورشیدی به شکل روزافزونی در حال تبدیل شدن به یک بخش مهم ترتیب انرژی جهانی است و آژانس بین‌المللی انرژی سال گذشته اعلام کرد که خورشید تا سال2050 به بزرگ‌ترین منبع انرژی برق جهان تبدیل خواهد شد.

لیندن افزود: نور خورشید یک منبع انرژی ایده‌آل است. روشی که ما برای دریافت نور خورشید استفاده می‌کنیم بسیار کارآمد است و خورشید یک منبع انرژی رایگان محسوب می‌شود. وی در عین حال اظهار کرد که استفاده از انرژی خورشیدی چالش‌هایی نیز به همراه دارد. این روش برای مناطقی که پوشش ابری بالایی دارند و فصل بارندگی در آنها طولانی است جواب نمی‌دهد. این محقق خاطرنشان کرد: ما تحقیقاتی را در خصوص الگوهای پوشش نور خورشید در مناطق مختلف جهان انجام داده‌ایم و نقشه‌ای را که سرویس بهداشتی ما می‌تواند در آن مناطق کارایی داشته باشد تهیه کردیم که شامل شمال آفریقا، خاورمیانه، بخش‌هایی از هند، بخش‌هایی از قطب می‌شود.

لیندن گفت: خرید این سرویس برای یک خانواده چهار نفره حدود 12 هزار دلار هزینه دارد و اولین هدف ما پایین آوردن قیمت این سرویس است. ما امیدواریم عوامل مختلف از جمله تولید انبوه و روشهای مختلف تولید و همچنین مواد ارزانتر به پایین آمدن قیمت آن کمک کند.

  • ۹۵/۰۹/۰۷
  • گروه مهندسی کویر

انرژی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی