گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۱

از مهمترین مزیت این روش حذف کامل ویروس، باکتری و خزه و جلبک به شکل همزمان است که این اهدافمیزان گندزدایی الکترونیکی آب با هیچ یک از روش‌های کنونی قابل اجرا نمی‌باشد.

همانطور که اشاره شد با آزاد سازی یون‌های مس و نقره در آب به علت مثبت بودن بار الکتریکی این یون‌ها و همچنین پلاریته منفی غشاء سلولی میکرو ارگانیزم‌های موجود در آب توسط یون‌های مثبت احاطه می‌شود، در مورد جلبک‌ها و خزه‌ها نیز یون‌های مس و نقره به آمینو اسیدهای حاوی گوگرد در پروتئین لازم در فرایند فتوسنتز هجوم برده باعث اختلال در فرایند شده و مرگ زود هنگام سلول‌های خزه و جلبک را باعث می‌شود.

یکی دیگر از مزایای گند زدایی به روش الکترونیکی خاصیت ماندگاری اثر عفونی است. که تقریبا هیچ یک از روش‌های معمول چنین خاصیتی ندارد.

با آزاد شدن یون‌ها در آب و تکمیل فرایند گندزدایی، سیستم الکترونیکی همچنان به تولید یون‌های تازه و ارسال آن به آب ادامه می‌دهند که این امر باعث ماندگاری عمل گند زدایی است از دیگر مزایای این روش می‌توان به نگهداری آسان، فاقد هرگونه ضرر برای سلامت و عدم استفاده از سموم و آسانی نصب و راه اندازی و سهولت استفاده از آن در تمامی کاربردهای و مصارف صنعتی و تجاری و مسکونی اشاره کرد.

کاربردهای کلر

این روش تقریبا در تمامی مواردی که از کلر استفاده می‌شود قابل جایگزینی است با این تفاوت که قابلیت حذف ویروس‌ها نیز به آن اضافه می‌شود زیرا در روش کلر زنی ویروس‌ها حذف نمی‌شود بنابراین در استخرها بهتر است از روش گند زدایی الکترونیکی استفاده شود زیرا تمام مزایای کلر زنی را دارد ولی مضرات کلر از جمله سمی بودن حساسیت اعضای بدن انسان مانند پوست و چشم به آن، بوی بد و نگهداری دشوار آن، کنترل میزان آن در آب و .. را ندارد.

در صنعت هرجا نیازی به حذف جلبک و خزه و یا باکتری و ویروس باشد مانند سیستم توزیع و نگهداری آب، سیستم‌های موتورخانه‌ای بخصوص بویلرها، چیلرها و از همه مهمتر برج‌های خنک کن که مشکل خزه و جلبک در آنها حاد است به راحتی قابل استفاده است.

در آب و فاضلاب از آن می‌توان به عنوان یک ضدعفونی کننده بسیار قوی استفاده کرد که کاربرد زیادی در روش‌های پیش تصفیه آب دارد. از انواع کوچک و کم هزینه آن می‌توان به عنوان یک میکروب زدا استفاده کرد. همچنین از این روش می‌توان به عنوان یک راه حل مناسب برای پساب‌های صنعتی و حذف میکرو ارگانیزم‌های ناشی از آن استفاده کرد که لزوم آن در آب‌های بیمارستانی بیش از بیش حس می‌شود و تقریبا تنها روش مقابله با آلودگی ناشی از آن است.

  • ۹۵/۰۹/۰۱
  • گروه مهندسی کویر

آب

کلر

گندزدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی