گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

شاخص لجن (sdi)

تکنولوژی‌های جداسازی و حذف نمک‌های محلول توسعه یافته‌اند اما این مکانیسم‌ها همچنین می‌توانند مانع عبورشاخص لجن (sdi) ترکیبات فیلتر شوند. غشاء‌ها جهت منابع آبی دارای مواد جامد فیلتر شدنی (filterable) زیاد و جامدات معلق زیاد طراحی شده‌اند زیرا موجب کاهش کیفیت و کمیت آب تولیدی می‌شوند و یا منجر به کاهش عمر و عملکرد غشاء می‌شوند. مواد جامد فیلتر شونده بوسیله فرآیندهای پیش تصفیه از فیلتر حذف می‌شوند که این عمل باعث کم شدن غلظت جامدات معلق و سیلت آب منابع می‌شوند این ترکیبات با یک پارامتر تجمعی تحت عنوان شاخص چگالی اسلید ( sdi ) اندازه گیری می‌شوند مقادیر sdi آب منبع تمایل به کثیف شدن غشاء را نشان می‌دهد و برای محاسبه آن نمونه آب را با یک فشار ثابت از فیلتری با قطر روزنه برابر um45/. عبور داده می‌شود. عموما بیشتر فیلترها جهت داشتن یک عملکرد قابل پیش بینی و ثابت به یک آب با sdi کمتر از 45/ . نیاز دارند انعقاد با تعدیل PH و فیلتراسیون عمومی‌ترین شکل پیش تصفیه استفاده شده برای آب شور است در حالیکه برای آب‌های لب شور فرآیند پیش تصفیه ممکن است شامل ته‌نشینی و سختی زدایی هم‌شود. کدورت آب نمک زدایی شده جهت اطمینان از عملکرد مطمئن سیستم بایستی کمتر است 1NTU و sdi کمتر از 45/ . باشد کدورت ( یا شمارش متناوب ذرات ) در خط پایش شود sdi میتواند در محل تعیین شود و فرکانس انجام این کار به میزان تغییرات وخصوصیات سیستم بستگی دارد هدف دوم کاهش اثرات جریان پایین دست برفرآیندهای تصفیه از قبیل ترسیب و گرفتگی میباشد بازدارندهای ترسیب جهت کاهش اثرات نمک‌های با حلالیت پایین یا مواد شیمیایی خواص ازقبیل سیلیکات استفاده می‌شود در حالیکه از گندزداها جهت کاهش موارد مشابه گرفتگی‌های زیستی استفاده می‌شود. عوامل اکسید کننده مانند کلر آزاد می تواند به غشاء‌ها آسیب برساند بنابراین نیاز است تا از جریان آب حذف شوند.

برتری شاخص SDI نسبت به کدورت

1. در شاخص SDI کلیه ذرات کوچکتر از 0.45  میکرون اندازه گیری می‌شود.

2. نوع , رنگ و حتی حجم ذرات معلق در SDI قابل مشاهده است.

3. دقت شاخص SDI  بیشتر است.

4. نوع ذرات معلق جمع شده روی فیلتر را میتوان با کمک آزمایشگاه مشخص کرد.

  • ۹۵/۰۸/۲۷
  • گروه مهندسی کویر

sdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی