گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

برخی مدیران و کارشناسان بروز حوادث شکستگی خطوط لوله را امری طبیعی می دانند. مانند حادثهضرورت توجه به ضربه قوچ شکستگی خط لوله انتقال آب سد طالقان به تهران در محدوده کمالشهر کرج که سال 1389 رخ داد. خلاصه خبر به شرح زیر است:

«علی اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکستگی حدود ساعت هفت صبح امروز در خط لوله 1800 میلیمتری انتقال آب سد طالقان به تهران در "کمالشهر" کرج رخ داد. وی خاطرنشان کرد: ماموران سازمان آب منطقه ای تهران در مدت دو ساعت این شکستگی را مهار کردند. وی گفت: حداکثر ظرفیت انتقال آب از این خط پنج متر مکعب در ثانیه است. اصغری اضافه کرد: علت دو حادثه شکستگی این خط لوله در مناطق رجایی شهر و کمالشهر کرج در دست بررسی است. خط انتقال آب سد طالقان به تهران هفته گذشته در منطقه رجایی شهر کرج نیز دچار شکستگی شد و خساراتی به بار آورد. وی گفت: این حادثه در زمره حوادثی که اغلب در خطوط لوله‌های آب رخ می دهد و دور از انتظار نیست. وی افزود: بر اثر شکستگی این لوله سیلاب در منطقه کمالشهر جاری شد و کارخانه رباط ماشین و دو دستگاه خودرو سواری دچار آبگرفتگی شدند. اصغری اظهار داشت: اکنون کارشناسان در حال بررسی میزان هدروری آب و خسارات وارده هستند. وی افزود: در مهار این حادثه شرکت آب منطقه ای استان تهران، شهرداری منطقه کمالشهر، نیروهای امدادی آتش نشانی، هلال احمر و نیروی انتظامی همکاری داشتند.»

همانطور که در متن خبر آمده کارشناس و مسئول مربوطه بروز حادثه در خطوط لوله آب را طبیعی دانسته و دور از انتظار فرض نکرده است. درحالیکه طی بررسی‌های فنی به عمل آمده توسط کارشناسان این شرکت مهندسی بر روی خط انتقال آب سد طالقان به تهران، مشخص گردید علت بروز حادثه بسته شدن ناگهانی شیر قطع و وصل در انتهای مسیر خط انتقال و بروز پدیده ضربه قوچ در طول مسیر بوده به طوریکه فشار در محل ترکیدگی لوله به بالای 40 بار رسیده درحالیکه تحمل لوله 16 بار بوده و از محل جوشکاری، لوله ترکیده است. این بدان معناست که اگر محاسبات ضربه قوچ به دقت صورت می‌گرفت و تمهیدات لازم در محل وجود حداکثر فشار وجود داشت و شیر انتهای خط نیز براساس نتایج محاسبات ضربه قوچ انتخاب می‌شد، این حادثه به این شکل رخ نمی‌داد. درواقع بروز حادثه در خط انتقال امری طبیعی و عادی نیست و نشانه عدم رعایت اصول فنی و مهندسی می‌باشد که یکی از مهمترین آنها بررسی پدیده ضربه قوچ است.

بروز حوادث اینچنینی در خطوط انتقال سیالات بخصوص آب و خسارات بعضاً قابل توجه آنها به تنهایی نشان دهنده اهمیت بررسی و توجه به پدیده ضربه قوچ می‌باشد که بایستی توسط کارشناسان خبره و با تجربه براساس آخرین استانداردها و متدهای موجود مورد بررسی قرارگیرد.

برای مطالعه ادامه مطلب میتوانید مقالات زیر را دانلود نموده و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.....

 ضربه قوچ

برای دانلود کلیک کنید

ضرورت توجه به ضربه قوچ

برای دانلود کلیک کنید

  • ۹۵/۰۸/۰۹
  • گروه مهندسی کویر

ضربه قوچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی