گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

فیلتر کربنی (carbon filter) یک روش فیلتر کردن با استفاده از بستر کربن فعال برای حذف آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها فیلترهای کربنی با استفاده از جذب مواد شیمیایی است. فیلترهای کربن زغال چوب فعال‌ترین فیلتر در از بین بردن کلر، رسوب، ترکیبات آلی فرار، طعم و بو از آب مؤثر هستند و در از بین بردن مواد معدنی، نمک و ترکیبات غیر آلی حل شده مؤثر نیست. اندازه ذرات نمونه که می‌تواند توسط فیلترهای کربن حذف شوند محدوده 50-5/0 میکرو متر است.

یکی از روش‌های مناسب برای حذف بو و طعم بد آب، جذب عوامل مولد بو و طعم توسط ذغال فعال می‌باشد. ذغال فعال با خاصیت جذب سطحی بالا، طعم و بوی ناخوشایند آب را حذف می‌کند. نوع ذغال فعال، دما و pH آب از جمله عوامل موثر بر کارایی و بازدهی کربن فعال می‌باشد. فیلتر کربنی قادر است ترکیبات آلی همچون هالوفرم‌ها و مواد فنلی و کلر آزاد آب را جذب کند.

به طور کلی کربن مورد استفاده در صنعت تصفیه آب به دو دسته کلی کربن بلاک (black carbon) کربن فعال گرانول طبقه‌بندی می‌شود که کربن بلاک به دلیل افزایش سطح کربن در از بین بردن تعداد زیادی از آلاینده‌ها مؤثرتر از کربن فعال گرانول است.

شواهد مورخان نشان می‌دهد که در مصر باستان 2000 سال پیش از میلاد از کربن و فیلترینگ کربنی بعنوان فرآیند تصفیه در مقاصد پزشکی استفاده شده است و درحال حاضر بیش از چند سده در صنعت تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنس بدنه فیلترهای کربن بنا به نوع استفاده می‌تواند استیل، و یا کربن استیل با پوشش رنگ(FRP) باشد و دانه‌های کربن داخل این مخازن ریخته می‌شود. این فیلترها هرچند وقت یکبار با توجه به میزان مواد جامد معلق موجود در آب (TDS) نیاز به شستشوی معکوس دارند. فیلترهای کربن توسط کنترل دستی و یا اتوماتیک شستشو شده تا فضای انبساط خود را حفظ کند. فیلتر کربن‌ به تنهایی و یا به عنوان قسمت بسیار مهمی از سیستم‌های پیش تصفیه در اکثر فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ۹۵/۰۸/۰۵
  • گروه مهندسی کویر

تصفیه آب

فیلتر کربنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی