گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

چین کشوری با کمبود جدی آب است. آب‌های زیرزمینی، به ویژه در شمال چین، یک منبع بسیارمدیریت منابع آب زیرزمینی در چین: چالش‌ها و واکنش‌ها مهم برای تأمین آب آشامیدنی، و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفاظت از محیط زیست است. در دهه های اخیر، 20 % از کل آب مصرفی از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود. همزمان با توسعه جهانی، کشور چین از سال 1970، مشکلات متعددی را در زمینه آب زیرزمینی تجربه کرده و به تدریج نیز بدتر شده است.

افت سالانه آب زیرزمینی از 10 میلیارد متر مکعب در سال 1980 به 22.8 میلیارد در حال حاضر رسیده و شعاع برداشت نیز از 56 هزار کیلومتر مربع به 180 هزار کیلومتر مربع رسیده است. این بیش مصرفی سبب افت بیش از حد سطح ایستابی شده و مشکلات ژئولوژیکی خاصی از جمله فرونشست زمین و نشت آب شور را موجب شده است. برداشت بیش از حد، همچنین سبب پدید آمدن فرسایش مخروطی در بسیاری از مناطق چین شده است. در سال 2009،  240 فرسایش مخروطی آب زیرزمینی شناسایی شد که 115 مورد آن در آبهای زیرزمینی کم عمق و 125 مورد آن در آبهای زیرزمینی عمیق رخ داده بود.

همزمان با این اتفاق کیفیت آب زیرزمینی هم کاهش چشمگیری داشته است. اطلاعاتی که از وزارت منابع و زمین‌ها در دسترس است 63 درصد از آب‌های زیرزمینی در چین کیفیتی بین کلاس 1 تا 3 و 37 درصد آن کیفیتی بین کلاس 3 و 4 دارند. آلاینده‌های اصلی موجود در آب‌های زیرزمینی شامل سختی کل، NH3-N، No2-، NO3-، آهن و منگنز هستند. نزدیک به 20 درصد از منابع آب زیرزمینی متمرکز، کیفیت آبی کمتر از کلاس 3، که درواقع  به عنوان حداقل حد استاندارد مصرف انسان و صنعت و کشاورزی است؛ دارند. حتی در برخی از شهرهای این کشور کیفیت آب از لحاظ شاخص‌های سرطان‌زا و جهش‌زا، مورد بررسی قرار گرفتند.

برای حل این مشکل، از سال 1980، کشور چین مدیریت و کنترل منابع آب زیرزمینی خود را توسعه داد. در زمینه ادوات عرضه و تقاضای آب، سامانه‌های مختلفی را معرفی نمود. در سال 2005 ، حوزه‌بندی آب زیرزمینی، به منطقه‌بندی نمودن پهنه‌های آب زیرزمینی بر اساس عملکرد اصلی آن منبع به منظور هماهنگی نیازهای اجتماعی و اقتصادی به آب‌های زیرزمینی و تخصیص حوضه رودخانه‌ها و منابع آبی منطقه راه‌اندازی شد.

دو شیوه مدیریت دیگر به نام‌های مناطق ممنوع توسعه FDZ و  مناطق محدود توسعه RDZ برای کاهش و محدود نمودن برداشت بی‌رویه در سال 2002 به قوانین آب اضافه شد. در روش FDZ فعالیت‌های توسعه‌ای جدید غیر مجاز و تسهیلات برداشت‌های غیرمجاز موجود به طور کلی حذف شد. درحالی که در روش RDZ حجم برداشت از تسهیلات موجود کاهش یافت.

ضمنا، اضافه شدن گزارش توجیهی منابع آب برای اجرای یک پروژه عملیاتی ساختمانی که شامل برآورد منابع برداشت آب، مصرف آب، دبی بازگشتی و اثر آن بر زیست آب، و اثرات آن بر دیگر کاربران آب می‌باشد به عنوان لازمه  و پیش نیاز برای دریافت مجوز  برداشت آب معرفی شده است.

  • ۹۵/۰۷/۱۸
  • گروه مهندسی کویر

آب

آب زیرزمینی

کمبود آب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی