گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

عضو بنیاد ملی نخبگان در خراسان جنوبی، دستگاه بستر غیر غشائی فتو کاتالیستی تصفیه پساب ساخت.ساخت دستگاه جدید تصفیه پساب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی گفت: خانم ام الفروه نخعی کارشناس ارشد شیمی معدنی خراسان جنوبی و عضو بنیاد ملی نخبگان توانست با استفاده از بستر ثابت فلزی و پلیمری با ویژگی تثبیت مواد سنتز شده، این دستگاه را بسازد.

احمدی زاده با بیان اینکه به علت بحران آب در منطقه خاورمیانه، این اختراع کمک زیادی به باز چرخش آب می‌کند افزود: این نوآوری موجب استفاده صحیح از پساب در کشاورزی و کارخانه‌ها  می‌شود و از هدر رفت پساب جلوگیری می‌کند.

مبدع این دستگاه نیز گفت: در دستگاه بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب از هیچ غشایی استفاده نشده است به همین علت فیلترهای دستگاه تصفیه پساب نیاز به شست و شوی مکرر یا تعویض ندارد و برای مشتریان صنعتی ارزانتر از دیگر دستگاه‌های تصفیه پساب، است.

در دیگر دستگاه‌های تصفیه پساب از نانو فیلترها، زئولیت‌های جاذب، گرافن‌ها و نانو ذرات آهن استفاده می‌شود که به دلیل نوع ماده به کار رفته، فیلترها نیاز به شستشو و تعویض مکرر دارند.

خانم نخعی افزود: بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب، ذرات ناشی از پراکنده شدن سموم، حشره‌کش‌ها، آفت کش‌ها، روغن‌ها، رنگ و سموم پساب کارخانه‌های کاغذسازی و فاضلاب کارخانه‌های مواد غذایی و پروتئینی را به طور کامل حذف می‌کند.

وی گفت: قابل حمل بودن و نیاز به صرف هزینه نداشتن برای تهیه  زیر ساخت‌ها و انتقال به  مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی این از مزایای عمده این دستگاه است.

خانم نخعی افزود : در این ابتکار از ادغام چندین روش منحصر به فرد برای سنتز نانو ذرات و نوع تثبیت آن بر روی سطوح خاص کمک گرفته شده است.

وی گفت: با صرف 10 میلیون تومان برای خرید ماده‌ی اولیه‌ی این بستر که شامل نانو ذرات قابل تثبیت روی بستر غیر غشائی است و در بازار ایران هم موجود است می‌توان نمونه قابل استفاده در صنعت و کارخانه‌ها  را با بیش از هزار صفحه با اقطار حدود 8 سانتی متری و یا صد صفحه با اقطار 80 سانتی متری تهیه کرد.

نخعی افزود : نمونه‌ی صنعتی و مشتری پسند بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب  می‌تواند در هر بار بارگیری مخرن، 6 تا 7 لیتر پساب را به حدود همان مقدار آب با استانداردهایی در حد آب آشامیدنی  تبدیل کند که برای مصارف کشاورزی و صنعت مناسب است.

وی با اشاره به حذف کامل مواد سمی پساب‌ها در بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی گفت: در این نوآوری تمامی مواد آلی سرطان‌زا از جمله کلرات‌ها که به هیچ وجه در تصفیه معمول حذف نمی‌شوند، حذف می‌شود و فرآیند به گونه‌ای است که امکان وجود هیچ نانو ذره‌ای در پایان تصفیه وجود ندارد.

مبتکر  بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی افزود: در روش‌های قدیمی تصفیه پساب از حوضچه‌های لجن فعال هوازی و غیره استفاده می‌شود که زمان ماندن پساب در آن‌ها گاهی به بیش از 18 روز افزایش می‌یابد. اما در روش استفاده از بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی، زمان ماندن پساب  به 3 ساعت کاهش می‌یابد و تمامی سموم، حشره‌کش‌ها، آفت کش‌ها، رنگ روغن و نیز باکتری‌های گرم منفی و نزدیک به 97 درصد گرم مثبت از بین می‌رود که این حذف باکتری‌ها در ده دقیقه اول برهم کنش پساب با صفحات رخ می‌دهد.

دستگاه بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب به شماره 85073 در اداره کل ثبت مالکیت‌های صنعتی  ایران به ثبت رسید.

خانم ام الفروه نخعی همچنین عضویت در ستاد نانو و عضو پیوسته‌ی انجمن علمی شیمی کشور و دریافت لوح سپاس از جشنواره جوان خوارزمی را در کارنامه خود دارد.

  • ۹۵/۰۷/۰۱
  • گروه مهندسی کویر

تصفیه پساب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی