گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

40 درصد فاضلاب انسانی در تهران وارد تصفیه خانه‌ها می‌شود که این میزان در حال حاضر توسط ۵ 80 تا ۸۵ درصد مصرف آب شرب تبدیل به فاضلاب می‌شودباب تصفیه خانه تصفیه می‌شود.

حبیب اله فتاحی مدیر اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص‌های محیط زیست با اشاره به افزایش میزان فاضلاب شهری، نحوه تصفیه فاضلاب و محاسن آن را مطرح کرد.

وی اهداف تصفیه آب را ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و استفاده مجدد از پساب دانست و گفت: آبی که در یک فرآیند استفاده شده و دیگر قابل استفاده در همان فرآیند نیست «فاضلاب» اطلاق می‌شود که شامل انواع صنعتی، خانگی و بهداشتی(عمومی- شهری) و کشاورزی (زهاب) است.

فتاحی گفت: با توجه به افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش فاضلاب ، ظرفیت خودپالایی خاک کاهش پیدا کرده است در نتیجه چاه های جذبی در زمان حال به تنهایی پاسخگوی حجم زیاد فاضلاب نبوده، بنابراین باید دنبال راه چاره دیگری برای ذخیره پساب بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد مصرف آب شرب تبدیل به فاضلاب می‌شود افزود: سیستم‌های فاضلاب و انشعابات آن به ۳ دسته اعم از سیستم جداگانه یا مجزا، سیستم مشترک یا درهم و سیستم مختلط جمع‌آوری فاضلاب تقسیم‌بندی می‌شود و در جاهایی که میزان بارش کم است سیستم جمع‌آوری فاضلاب و باران جدا است.

فتاحی مدیر اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص‌های محیط زیست در پایان افزود: ۴۰ درصد فاضلاب انسانی در تهران وارد تصفیه خانه‌ها می‌شود که این میزان در حال حاضر توسط ۵ باب تصفیه خانه تصفیه می‌شود لکن حجم کمی از فاضلاب تصفیه شده به مصرف کاربری‌های مختلف خواهد رسید و تنها پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران است که توسط کانال به مزارع کشاورزی ری و ورامین منتقل شده و مصرف می‌شود.

وی همچنین در مورد فعالیت‌های شهرداری تهران در خصوص تصفیه فاضلاب و روان آب آلوده اضافه کرد: شهرداری تهران نیز با توجه به اهمیت کاهش مصرف آب از آبخوان های زیرزمینی اقدام به احداث ۱۰ پکیج تصفیه فاضلاب و روان آب آلوده با ظرفیت تجمعی ۵۰۰۰۰۰ هزار متر مکعب در سال نموده و در سال ۱۳۹۵ نیز برنامه تجهیز و احداث ۲ باب تصفیه خانه دیگر با ظرفیت ۲ میلیون متر مکعب را در دستور کار دارد تا به مرور زمان نیاز آبی شهرداری تهران از منابع آب جایگزین تامین شود.

  • ۹۵/۰۶/۳۱
  • گروه مهندسی کویر

آب

تصفیه فاضلاب

فاضلاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی