گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

ارائه دهنده خدمات نوین آب، فاضلاب، انرژی- پکیج تصفیه فاضلاب MBR و تانک ضربه گیر

گروه مهندسی کویر - آب، فاضلاب، انرژی

گروه مهندسی کویر با پشتوانه و تکیه بر سوابق طولانی علمی و اجرایی کادر مدیریتی و پرسنل متخصص و مجرب، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی آغاز نموده است. این گروه مهندسی با هدف فعالیت مثبت و موثر در صنعت آب و فاضلاب کشور و پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی موجود تأسیس شده که به منظور دستیابی به این اهداف، مجموعه ای از کارشناسان خبره و با سابقه این صنعت که در شرکتها و عرصه های مختلف و معتبر فعالیت داشته و کسب تجربه نموده اند، در این شرکت گرد هم آمده اند. کارکنان و کادر اجرایی این شرکت با تجربه بیش از 13 سال در این صنعت و حضور در شرکتهای فعال و بزرگ مهندسی آب و فاضلاب بوده که در حال حاضر تحت نام گروه مهندسی کویر ارائه خدمات می نمایند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۵ - محمد آذرکار
    👌
  • ۱۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۱۹ - vahid
    perfect
  • ۶ مرداد ۹۵، ۰۹:۰۷ - محسن فرازی
    عالی
  • ۰
  • ۰

اثرآلودگی آب برکشاورزیتأثیر آب آلوده برکشاورزی، شیلات

آب آلوده از دو طریق، اثرات جدی برکشاورزی می گذارد:

1- آلودگی آب رودخانه ها یا آبهای زیرزمینی که برای کشاورزی مورد استفاده قرارمی گیرند:

این آلودگیها یا مستقیماً به محصولات کشاورزی آسیب وارد می کند یا آن که به طور غیرمستقیم بر رشد محصولات ، اثرمی گذارد.

2- آلودگی ناشی از تغییرخصوصیات فیزیکی وشیمیایی خاک :

این نوع آلودگی به طور غیرمستقیم برتولیدات کشاورزی اثر می گذارد زیرا فعالیت میکروارگانیسمهای درون خاک تحت تأثیر این آلودگی قرار می گیرد. پیامد این امر رشد محصولات کشاورزی، مختل می شود. نمونه ای بارز از این تأثیر در مزارع برنج (شالیزارها) مشهود است.

یکی از بارزترین مسائل، اثر کودپاشی غیرضروری ترکیبات نیتروژن است. نیتروژن یک ماده مغذی و یکی از عناصری است که وجود آن برای گیاهان ضروری بوده و معمولاً به صورت کود و به مقدار فراوان بکار برده می شود.

اثرآب آلوده به فلزات سنگین برکشاورزی

پساب معادن حاوی مقادیر فراوانی فلز سنگین است که باعث آلودگی آب می شود. بسیاری از فلزات سنگین(درغلظت کم) برای رشد گیاهان ضروری هستند اما هنگامی که غلظت این فلزات در محیط زیست افزایش یابد، به گیاهان آسیب زیادی وارد می نمایند. میزان تأثیر این عناصر برگیاهان به نوع عنصر و گونه گیاهی بستگی دارد. ذکر این نکته ضروری است که در شرایط عادی غلظت فلزات سنگین در آب آبیاری به حدی نمی باشد که بلافاصله به گیاه آسیب برساند اما با تجمع این عناصر درخاک(طی یک دورة زمانی طولانی) ، اثرات جدی در پی خواهد داشت. این امکان وجود دارد که عنصر سنگین تجمع یافته در سبزیجات، بتواند بر سلامت افرادی که از آن سبزیجات استفاده می کنند تأثیر بگذارد و عواقب ناگواری را در پی داشته باشد.

تغییر ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی کلوئیدهای خاک

خاک در واقع در میان سنگ کره ،آب کره و هوا کره قرارگرفته است. کلوئید کمپلکسی است از سنگها که بوسیلة پوشش گیاهی و میکروارگانیسمها دچار هوازدگی شده و مواد آلی آن را بقایای گیاهان ، جانوران، آب و هوا به وجود می آورند. خاک همچنین بستری برای زندگی میکروارگانیسمهای گوناگون است که آنها را میکروارگانیسمهای خاک می نامند و عملکردهای پیچیده ای دارند. هنگامی که آب آلوده در خاک به حرکت درمی آید، خاک به صورت یک صافی عمل می کند و باعث رسوب مواد معلق موجود در آب آلوده میشود. ‏ سپس مواد محلول، جذب کلوئیدهای خاک شده و در نتیجه ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی خاک تغییر می یابد. مثلا ً PH آن کاهش می یابد که این پدیده حل شدن فلزات سنگین را تسریع می کند.

اثرآب آلوده برشیلات

تاکنون شرایطی مورد بررسی قرار گرفت که تحت آن شرایط، آب آلوده بر زیست بوم آب کره تأثیر می گذارد. اکنون شرایط، از دیدگاه شیلات بررسی می شود.

استانداردهایی به نام استاندارد شیلات درجه یک تا سه، در مجموعه استانداردهای کیفیت محیط زیست وجود دارند. مقادیر این استانداردها برای کیفیت آب رودخانه ها، دریاچه ها و دریاها مشخص شده است.علاوه بر این استاندارد کیفیت آب برای صنعت صیادی نیز توسط انجمن حفاظت میزان کیفیت آب باید به نحوی باشد که نه تنها حیات و تولید مثل ماهیان و موجودات دریایی حفظ شود بلکه از ارزش اقتصادی منابع آبزی نیز حفاظت بعمل آید. این استاندارد را می توان استانداردی تلقی نمود که به خوبی بقای صنعت شیلات را تضمین می کند.

  • ۹۵/۰۵/۲۶
  • گروه مهندسی کویر

آب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی